torsdag 26 april 2012

Attans smittsamt

Att konjunktivit, ögoninflammation är smittsamt vet jag, men inte SÅ attans smittsamt!! Claras ögon drabbades häromdagen och jag har varit extremt noga med att tvätta ögon, ansikte, händer och verkligen försökt minimera alla smittovägar men jag gick bet. Idag har både jag och Nora "fulögon". Förstår att de inte vill ha in ögoninflammation på förskolan för det måste ju sprida sig som en löpeld över alla barn och avdelningar. Clara är en liten supermänniska när det gäller att tillfriskna så hennes ögon är redan bra. Undrar hur lång tid det tar för en vars superkrafter liksom inte är befintliga för tillfället?

Uppdatering: Attans smittsamt och attans smärtsamt tydligen. Det gör ju ont att ha ögoninflammation, inuti ögongloben liksom...

2 kommentarer:

  1. Ögoninflammation är ingen lek...
    Du har förresten en utmaning hos mig! :)

    SvaraRadera
  2. M: Visst ja! Hade inte du ögoninflammation för ett tag sedan? Tog det lång tid att bli bra? Jag ser ut som "hej kom och hjälp mig" för tillfället...
    Utmaningen ska jag ta mig an snart. :)

    SvaraRadera