tisdag 21 augusti 2012

Sensommar och magknut


Snart läggs Claras baddräkt undan för säsongen, för alltid för henne, men sannolikt inte för lillasyster.
Vår sommar har varit bra, för kort och framåt slutet nu lite ångestladdad. Sista långa sommaren med barnen sen börjar det "vanliga" livet med arbete, barnomsorg, semester och skollov. Usch och tvi säger jag just nu! Den här gången längtar jag överhuvudtaget inte tillbaka till arbetet som jag ska till om ytterligare några månader. Troligtvis för att jag vet att det här är sista gången som jag kommer att få tillbringa såhär mycket tid med mina barn. Därefter är det någon annan som ska ta hand om dem hela dagarna. Tanken känns svindlande och olustig. Tänk om jag skulle vinna en herrans massa pengar, eller det behöver inte ens vara en herrans massa, bara tillräckligt för att kunna vara hemma  i sisådär 3 år till. Och veta att jag fick ha jobbet var. Det skulle ju suttit fint. Då skulle knuten i magen kunna lösa upp sig ett tag. Kanske skulle den inte ens knyta sig igen efter 3 år. Lär aldrig få veta det, men det hade ju varit välkommet om jag fick testa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar