söndag 26 september 2010

Ge upp era äckel!

I brist på annat spännande att skriva om så ska jag berätta om en dödsfälla. Nu är det dags för äcklena att ge upp. Nej, jag menar inte SD. Jag syftar på bananflugorna i vårt kök. Det känns inte kul att ha de små, långsamt flygande, envisa krypen här. Jag tycker inte att vårt kök är mer ofräscht än någon annans (eller?) så varför drar de inte? Kanske inte har med det att göra? Fick ett tips från min svägerska om att blanda ihop diskmedel, vinäger(?) och vatten, ställa blandningen i en skål och vips så hade man uppfunnit värsta dödsfällan. Nu minns jag inte riktigt om det var vinäger men det använde jag iallafall. Har testat idag och dödsfällan är ett faktum. Så bra!

4 kommentarer:

  1. Nu vet jag inte om jag är rätt svägerska.......men om det är så är det
    kul att blir omnämnd i din blogg! Fällan blir ännu bättre om du tar vinäger, flytande honung och två droppar diskmedel. Lycka till!
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Linda: Klart det är du:) Honung var det ja! Kändes inte helt rätt det där även om vinägern inte var den felande länken... Får testa rätt recept som säkert är ännu bättre till nästa blandning. Tack!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! De äckliga flugorna har plötsligt invaderat vårt kök så ikväll blir det jag som blandar mördarfällan.

    SvaraRadera
  4. Maria: Supereffektivt! Lycka till ;)

    SvaraRadera