måndag 27 september 2010

Nödvändigt ont

Jag fixar inte när det blir för kladdigt under Claras måltider. Så länge jag matar henne själv har jag kontroll över hur kladdigt det blir men nu är det slut med det. Hon vill äta själv. Hon stökar, bökar och matvägrar och har gjort så ett tag. Varenda måltid har blivit en ganska tråkig kamp faktiskt. Idag gav jag efter. Med sked och gaffel fick hon själv äta. Jisses så kladdigt men hon ska ju lära sig någon gång. Hon åt utan problem upp all maten vilket på senare tid varit ovanligt. Insåg att detta är enda sättet nu så vi drog till Ikea och införskaffade skydd för golvet/mattan under bordet och en rymddräkt till C att ha på sig när hon äter. Min mentala bearbetning är påbörjad så till kvällsmaten är jag redo. Bring it on!!

2 kommentarer:

  1. Du låter precis som Joakim, han fixar inte heller kladdet;).

    Molly matvägrar också när vi matar henne. Hon tittar på oss och det ser ut som att hon vill säga "Tror du att jag är en bebis eller?". Så nu äter hon själv och mattan från IKEA finns även hos oss. Dock är hon inte så civiliserad så hon använder mest händerna... Kladd, kladd, kladd är bara förnamnet;).

    Kram

    SvaraRadera
  2. Maria: Skönt att vi inte är ensamma, det är hemskt. Hon får i sig på tok för lite mat och jag blir på dåligt humör varje måltid, så himla trist...

    SvaraRadera