måndag 28 februari 2011

Signatur "eftersatt"

Det mesta är eftersatt i mitt liv just nu känns det som. Allt utom Clara skulle jag säga. All tid som jag har över efter arbete, nödvändigt matintag och med lite tur även sömn ägnar jag åt henne. För att jag prioriterar tiden med henne. Det innebär att allt annat kommer därefter. Det gäller mitt bloggande, mitt hem, mitt umgänge, min man, mina katter, mitt hår, min hud, min garderob, gravidmagen. Ja, ni fattar. Jag känner mig inte som världens hetaste just nu för jag hinner inte med. Magen växer så fogarna knakar bokstavligt talat. Jag har ont. Hade inga problem med det när jag väntade lilla C men nu gör det rejält ont. Barnmorskan säger att det kan avta kring vecka 32. Om 2 veckor alltså. Jag härdar ut och hoppas på det för jag har varken tid eller ork att ha ont. Jobbet rullar på fortare än jag kunde anat och resorna framöver kommer att vara mer frekventa och mer tidsödande än de vanligtvis är. Känns lite typiskt men inget jag kan göra något åt. Funderar faktiskt på att gå på föräldraledighet en vecka tidigare än jag tidigare hade planerat för att hinna samla lite kraft. Får se hur det blir.
En sak som jag faktiskt tagit tag i är min bil. Ny bil är beställd och kommer förhoppningsvis snart, mycket kul!!

2 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen igen mig...

    Tycker absolut att du ska ta föräldraledigt en vecka tidigare, låter som att kroppen behöver det. Snart är du 2 barnsmamma!!!! Så spännande.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Men herregud männska, ta det lugnt! Gå på föräldraledighet så snart du kan och låt de där stackars fogarna vila!
    Kram och TGIF!

    SvaraRadera