onsdag 20 april 2011

Hönsmamma

Hönsmamma eller ej, idag lämnade jag lilla C på dagis igen för min käre make är fortfarande mycket, mycket sjuk... FY så jobbigt det var! Både C och jag trodde nog att jag skulle gå in på avdelningen en stund innan jag hittade på ett svepskäl för att försvinna iväg för en stund men fröken tyckte annorlunda. Pedagogerna har gjort det här hur många ggr som helst och är ju de som är experterna så jag opponerade inte när hon bedömde denna dagen som den då vi inte skulle följa med in utan lämna vårt lilla barn i deras händer redan i dörren för att sedan gå. C blev konfunderad precis som jag men hon sa inget. Tittade ledset ner på sina fötter, tog fröken i handen och gick. Gissa om jag hade ont i magen när jag gick därifrån. Dessutom första gången hon ska sova middag där idag och jag räknar minuterna tills jag får hämta henne igen. Inte lång tid kvar nu! Lilla, lilla bus.
Kan ju tillägga att mitt hormonpåslag just nu inte gör situationer som denna enklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar