onsdag 14 december 2011

Spännande - fortsättningen


Jodå, äntligen har vi bestämt oss för att låta en arkitekt titta på huset och se huruvida det skulle gå att bygga till och få en estetiskt tilltalande exteriör och naturligtvis en praktisk och snygg interiör. Vi har ju velat fram och tillbaka beträffande det här länge nu. Om vi ska flytta eller optimera förutsättningarna där vi är. Att optimera vårt boende måste vi det råder det ingen tvekan om. Vi behöver mer plats.
Jag scannar av Hemnet osunt många ggr per dygn och har gjort så i dryga året nu. Inte många objekt som möter våra önskemål.
Under denna tid har jag istället börjat komma på mig själv med att jag, varje gång jag rör mig i våra omgivningar och blickar ut över Öresund, tänker för mig själv att man är genuint dum om man flyttar från det här läget just nu. Kanske är det stan som gäller om några år, men inte nu med två små barn som utan problem kan röra sig fritt här. Det är faktiskt oslagbart. Strandnära och luftiga öppna grönområden precis utanför tomten. Bra förbindelser och nära till alla större städer i Öresundsregionen. Vi ser Köpenhamns nattljus från ovanvåningen.
Vårt spännande möte har alltså varit med arkitekten som varit här och fotat, lyssnat in våra behov, våra tankar och önskemål samt skapat sig sin egen uppfattning (även om Anders uppfattning säkert överröstade det hela;)). Det ska bli oerhört spännande att få se vad hon kan göra av detta och redan i nästa vecka ska vi få se första skissen. Riktigt kul känns det!!!

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande! Ser fram emot fortsättningen! Tror ni fattat helt rätt beslut.

    SvaraRadera