torsdag 1 mars 2012

Vad händer?

Vad händer med bloggen egentligen? Jag blir smått förvånad när jag inser att jag inte postat inlägg på mer än en vecka. Känns inte så. Tiden rinner iväg så fort att jag tydligen inte hänger med. Lilla Nora har hunnit bli nio månader, existerat lika länge utanför mig som inuti. Milstolpe. Hon är härlig och glad till sinnet. Att stå och gå utmed allt man bara kan är favoritsysselsättningen just nu. Hon ropar mamma, mamma när jag försvinner ur hennes åsyn och hon avgudar storasyster. Allt Clara gör är roligt. Även det som inte borde vara roligt, såsom lite väl hårda tag...
Vi kämpar på med förskolan som fortfarande inte är Claras bästa ställe i världen, men kanske lite bättre än förut. Många nya små barn orsakade turbulens i barngruppen i början av terminen, men nu har det lugnat ner sig igen.
Förskolevirus till förbannelse. Trist för alla. Det är snuva, hosta, feber och magsjuka i en aldrig sinande ström. C repar sig ganska fort, men stackars Nora som nog blivit smittad och sjuk i snitt var tredje vecka hel sitt lilla liv tar lite längre tid på sig med dålig sömn och aptitlöshet som följd. Det är verkligen ett skit med förskolan, alla sjukdomar. Man kan ju hoppas att Nora har några genomgångna dito tillgodo sen när det är hennes tur att börja. När jag igår hörde att det går magsjuka för tredje gången på förskolan ringde jag faktiskt dit för att få status på Claras avdelning. Hade det huserat bland barnen där hade jag hållit henne hemma. Enligt personalen verkar det inte vara fallet så C fick gå. Hoppas verkligen att det stämmer för ska vi dras med magsjuka ett varv till vet jag inte vad jag gör.
I övrigt kan vi njuta av vintergäck, krokus och snödroppar när vi är ute och våren känns nära, nära. Det ska bli så skönt!

1 kommentar:

  1. Nio månader redan? Tiden går ju såå snabbbt!

    Vi har det som ni på sjukfronten... Jag trodde att vi hade haft allt förra året, men nejdå influensa och magsjukor har vi hunnit med i år också:(. Säger som du, det är skit med förskolan och alla virus!!! Och alla föräldrar som skickar dit sina halvsjuka barn så att de kan jobba ett par timmar, de är jag riktigt arg på.

    Kram till er och jag håller tummarna för en frisk vår nu:)

    SvaraRadera