måndag 3 september 2012

Att fira

Det är lätt att hitta på saker att fira, men idag kan vi fira på riktigt! Senast vi skålade i bubbel tror jag var när bygglovsansökan lagts på lådan. Idag fick vi besked om att vår bygglovsansökan beviljats!!! Jag har dansat och tjoat här hemma så Clara till slut höll för öronen. Kul när saker och ting rör på sig.
Minns hur vi (kanske bara jag) i julas satt och fantiserade om hur vi kommande jul skulle kunna sitta i nya vardagsrummet, värma oss vid nya kaminen, att alla skulle ha gott om plats att äta julmiddag vid nya matplatsen, nya köket var på plats och vi kunde samlas för att duka upp julbord med hembakt vört. Drömma kan jag fortfarande, men att första spadtaget inte kommer att vara taget innan våren inser nästan jag också. Men NÄSTA jul så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar