lördag 4 december 2010

Minns ni?

Minns ni klädmärket Takano? Ibland dyker vissa saker bara upp i huvudet på en. Vet inte varför men av någon anledning kom jag att tänka på Takano kläderna som man hade på 80-talet. Det tog en stund innan jag kom ihåg vad det hette men jag minns så väl hur loggan och de där mjukisoverallerna såg ut. Hittar tyvärr inga bilder alls när jag googlar... Vanligast och den som ansågs coolast var nog den svarta overallen med märket Takano i vitt tryck, men som jag minns det fanns det även i mintgrönt och rosa tryck på svart tyg. Tror till och med att det fanns svart tryck på vitt tyg. Vad jag definitivt vet är att det fanns med mörkare mintgrönt tryck på ljusare mintgrönt tyg. Kan ni tänka er? En sådan hade jag, hua;) Sedan hade jag en anorak i offwhite med det glansigaste oreangea fodret man kan tänka sig. Den var faktiskt snygg och skulle nog kunna funka även idag - eller nä förresten nu skönmålar jag nog en aning...

3 kommentarer:

  1. Det är nog lika bra att det inte finns några bilder på kläderna. På tal om nostalgi var de här två videorna rätt sköna: http://kottke.org/10/12/bad-80s-reunion-videos

    SvaraRadera
  2. Niklas: Du minns väl också den schyssta anoraken?;)
    Videorna var ju superkul att se! Hur de fått alla att ställa upp på det kan man undra.

    SvaraRadera
  3. Jodå, visst kommer jag ihåg anoraken. Och overallen...

    SvaraRadera