torsdag 2 december 2010

Skåne som Skåne, eller?

Det varnas för snökaos i HELA Skåne men här är det hur lugnt som helst. Inte en snöflinga från himlen så långt mina ögon ser. Tycker ofta att det generaliseras för mycket i väderrapporterna. På radio och i tv förstår ju jag också att man inte kan detaljera i hur stor utsträckning som helst, men på SMHIs' hemsida borde det väl gå att rapportera läget så som det faktiskt är? Är inte människor anställda där för att göra just det? Det har inte snöat något nämnvärt här vare sig inatt eller nu på morgonen så varningar om att hålla sig inomhus och att absolut inte bege sig ut med bilen känns verkligen en aning överdrivna när jag tittar ut genom fönstret. Måhända får jag äta upp det här senare idag men just nu är det faktiskt hur lugnt som helst oavsett hur larmrapporterna låter.
Återstår att se hur det utvecklar sig under dagen.

1 kommentar:

  1. Jag håller med, vädret varierar friskt i Skåne. Pratade med mamma på östkusten och där var det halv storm och de kunde inte gå utanför dörren.

    Hoppas att du fick en mysig vinterdag på västkusten:). Här singlar snön ner och det är jättemysigt.

    KRAM

    SvaraRadera