tisdag 22 maj 2012

Houdini pånyttfödd?

Hade mobilen på väckning för säkerhets skull idag. Hade fått tid för att kastrera katten. Katten som aldrig suttit i en kattbur, katten som aldrig åkt bil. Som alltid på morgonen blir det till slut lite jäktigt. Nåväl, katten in i buren efter några försök och två vuxna människors samarbete. In i bilen. Bra så långt. Kör iväg för att sedan höra hur katten börjar slita i kattburen som står på golvet i baksätet. Inget konstigt med det tänker jag för så har de andra katterna gjort. Det är ju inte så kul att åka bil i bur trots allt. Kör vidare tills jag hör något som får mig att tro att kattburen vält trots att det borde varit omöjligt. Hinner knappt vända mig om för att kolla läget förrän jag känner klor i nacken, klor i knät och upp på bröstet. Katten har tagit sig ut ur buren och är fullkomligt vild i bilen. Upp, ner, fram och tillbaka far hon stackaren. Inget mer att göra än att stanna bilen och släppa ut henne. Tur att vi inte hunnit ut från kvarteret, tänk om detta hänt på motorvägen, hur skulle det slutat? Ringde djurkliniken och bokade om tiden. Nytt försök imorgon med ny kattbur, nu ska jag tvätta såren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar