måndag 25 juni 2012

Avgiftning Del 2

Har aldrig hört att man kan bli manisk av ketonförbränning men det kan jag härmed intyga att man kan. Inte fullt normalt för mig att rensa ogräs, putsa fönster och klippa häckar mitt i natten, men det gjorde jag när kroppen gick in i ketos. Underbar energi kan jag tillägga även om jag hade aningens svårt att sova på natten. Har scannat nätet i efterhand och det verkar ju inte vara helt ovanligt att man får någon form av energikick när kroppen använder fett som bränsle istället. Superbra om så är fallet för pigg är det härligt att vara! Sötsuget var urjobbigt de första 4-5 dagarna och jag mådde ganska risigt rent fysiskt, men nu känns det alltmer under kontroll. Kan fortfarande gå och längta efter en glass, något riktigt sött godis, en kanelbulle eller ett glas läsk men begäret försvinner ganska snabbt igen. Stoppar i mig en näve nötter eller en lite ost när det kommer över mig så är jag snart på banan igen. Har inte bestämt hur länge jag ska köra på eftersom det inte handlar om att nå en målvikt utan att bli kvitt sockerbegäret. Just nu är det inte särskilt belastande så jag fortsätter ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar