torsdag 21 juni 2012

Avgiftning

Avgiftning pågår. Jag är en missbrukare - av socker. Det är ofantliga mängder socker som förbrukas av mig under en dag. Har ursäktat detta med att jag behövt pigga upp mig själv efter nästan 3 år med dålig nattsömn. Lite snabba kolhydrater gör ju susen för stunden. Att blodsockernivåerna sedan sjunker snabbt igen har jag liksom förträngt trots att jag borde veta bättre. Nåväl, jag kom till en punkt då jag bara fått nog och bestämde mig således för att försöka bli kvitt mitt absurda sockerberoende. Det har ingenting med vikt att göra, ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre just nu. Det är känslan av att utsätta min kropp för något så onödigt och osunt. Att peppra mig full med kolhydrater och vandra runt i den onda cirkeln av sockerintag som kräver socker, som kräver socker, som kräver socker. Ja, ni fattar.
Som alltid när jag bestämmer mig för något så är det in i kaklet som gäller. Bäst då att gå ut hårt tänkte jag. Alltså har jag sedan fyra dagar tillbaka uteslutit kolhydrater ur kosten. Det är tufft och jag känner att kroppen inte fattar galoppen. Huvudvärk, hjärtklappning, svettningar, diffus yrsel och matthet är några av symtomen jag dras med för tillfället. Förhoppningsvis släpper det snart så jag mår bättre igen när kroppen vant sig vid att inte få tillfört sig så stora kolhydratmängder. Därefter hoppas jag kunna hitta en vettig nivå av kolhydrater i min kost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar