måndag 9 juli 2012

Bad, energi & sommarjogg

Igår tog jag årets första dopp i havet. Måste varit drygt 20 grader för inte ens jag tyckte det var särskilt kallt. Länge sedan jag badade i havet, sommaren 2010 närmare bestämt så det var på tiden. Med tanke på förväntat väder lär dopp nummer två dröja.

Är inne på fjärde och sista avgiftningsveckan (kolhydrater för den som inte vet). Det har gått ganska bra även om jag emellanåt skulle göra mycket för en glass eller god fika. En sak som är slående är att jag haft mycket mer energi under den här tiden. Trots en del stökiga nätter som i vanliga fall skulle lämnat mig helt matt dagen efter har jag orkat mer och längre på kvällarna. En del nätter har jag inte ens kunnat somna förrän framåt småtimmarna fast möjlighet funnits. Det är en enorm bonus som jag hoppas jag inte mister igen när jag återintroducerar kolhydrater.

Sommarjoggen går framåt. Tävlar mot mig själv och än så länge kan jag förbättra resultaten. Den dag jag inte kan det längre kommer jag nog få lite problem med motivationen är jag rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar