söndag 4 september 2011

Åldersuppfattning

Vilken är den sanna verkligheten egentligen? Jag tycker inte att jag vare sig är eller ser särskilt gammal ut och ålderskillnaden mellan mig och Anders gör att hans tidigare barn känns för stora för att jag skulle kunna vara eller uppfattas som deras mamma.
Det trodde jag åtminstone tills denna scen utspelade sig.

Jag går förbi datorn där den 20-åriga flickvännen sitter och modekollar tips från Elin Kling.

Jag: Jaså, Elin Kling!
Flickvännen: Oj, känner du till henne?
Jag: Eh, vad menar du?
Flickvännen: Min mamma skulle aldrig veta vem Elin Kling är.
Jag: Men nu är nog din mamma liiite äldre än vad jag är. Antar jag åtminstone med tanke på att du ändå är 20 år...
Flickvännen: Ja, det är hon nog

"Nog"?! tänker jag förnärmat och går utan vidare kommentarer därifrån




6 kommentarer:

  1. :-D Världen är grym! Tonaringar och 20-plussare än värre.

    Ha en trevlig dag nu, TANT. ;-)

    SvaraRadera
  2. Gränsen går nog mellan dig och mig någonstans; jag har ingen aning om vem Elin Kling är...

    SvaraRadera
  3. Camilla: Ja, grymt är det allt :)

    Niklas: Nu blir jag förvånad! Du som brukar ha sådan stenkoll på det mesta. Jag kan nästan finna det berättigat att åberopa könsskillnaden i detta enskilda fall ;)

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Min lillebror på 19 och hans kompisar är likadana. Man blir mörkrädd och undrar hur gammal de egentligen tror att man är...

    SvaraRadera
  5. Mikaela: Jag har en till. 19-åringen som håller på att ta körkort:
    -Fanns det halkkörning på din tid?
    Vad säger man?

    SvaraRadera
  6. Hahahaha! Underbart! "På din tid"! Hahaha!

    SvaraRadera