onsdag 28 september 2011

Premiär x 2

Premiär 1: Igår var jag på mitt livs första föräldramöte. Som förälder. Först var det ett stormöte för samtliga av förskolans avdelningar. Där kändes det som om man var tillbaka i skolan, som elev och det skulle hållas föredrag av några osäkra elever med darriga papper i händerna, konstigt... Efter stormötet delades föräldrarna upp avdelningsvis. Därpå följande möten leddes av respektive avdelnings egna pedagoger och som tur var antog det hela en betydligt mer professionell form.
Premiär 2: Vem trodde väl att vi skulle kunna försova oss?! När jag igårkväll insåg att jag glömt ställa mobilen på väckning tänkte jag i min enfald att det inte fanns en chans i världen att vi skulle försova oss. Det fanns det. Morgonen blev stressig, lilla C hängde nog inte riktigt med och en tår fälldes på förskolan. Det har gått betydligt mycket bättre med det annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar