söndag 25 september 2011

Sängskifte

Idag var det dags att byta ut den lilla mini Stokke-delen till den större spjälsängen. Det är en lång tjej vi fått denna gången och hennes längd idag vid nästan fyra månaders ålder är densamma som Clara hade uppnått vid sex. Sorgligt att packa ihop de små sängdelarna med vetskapen om att jag aldrig mer kommer att ha en egen bebis som får plats i den där fina, lilla sängen... Min sista bebis. Det som förhoppningsvis kan vara positivt med bytet av säng är att lilla C kan ligga i den om hon kommer in till oss på natten och om Nora då ligger i vår säng. Det är bevisligen för trångt med två vuxna, en livlig 2-åring och en ömtålig spädis i samma säng. Av den anledningen står nu spjälsängen kloss till min med ena långsidan öppen så jag når Nora bra om hon ligger där och om det är Clara så känner hon sig närmre oss. Så tänker jag, men mina planer beträffande sömn och nattvanor har ju inte särskilt ofta fungerat tidigare så varför nu? Återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar