tisdag 18 oktober 2011

Lömska råttor

Det ordnade sig med mitt mail-konto så nu kan jag pusta ut. Däremot är det mindre trevligt att det skickats ut en massa spam till mina kontakter med mig som avsändare... Hoppas de flesta är klokare än, och kanske mindre nyfikna än jag och inte öppnar upp suspekta mail med länkar. Förstår inte varför jag själv klickade vidare på den länk som var sänd till mig i ett mail när jag hörde varningsklockorna ringa i bakgrunden.
Fult men skickligt det där, att lyckas "spamma" genom att sända mail via någon man tror är en betrodd avsändare. Lömska råttor.

2 kommentarer:

  1. Ja det där är surt. Har fått ett antal från flera på en maillista jag är med på, så du är i gott sällskap! :o)

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Minst sagt surt, man vill ju be om ursäkt liksom... Finns det "virusetikett"? Skickar man mail och ber om ursäkt eller får det bara bero?

    SvaraRadera