tisdag 25 oktober 2011

Projekt Sömn 2.0

Förra Projekt Sömn gick ju käpprätt åt skogen kan jag konstatera i efterhand. Hur ska jag gå tillväga denna gången? Lugna nätter är ännu viktigare nu och jag är något mer hårdhudad. Har läst en del om Anna Wahlgrens Sova hela natten-metod. Är inte övertygad. Vet att man måste gå all-in men så tjock hud har jag inte än. Om det blir, så blir det hemmasnickrad mildare version, tror jag. Har ni erfarenhet av Anna Wahlgrens?
Det roliga är att jag klagade när Clara hade ett eller möjligen två uppvak om natten då hon somnade om efter en klunk vatten. Tyckte det var SÅÅÅ jobbigt. Kan i efterhand säga att de nätterna var rena paradiset. Skulle passat på att njuta då.
Vet ju att det här bara är ett bekymmer en kort tid i livet för att sedan vara gjort och jag kommer aldrig vaka med en liten bebis igen - snyft...
Har betydligt mycket lättare att tänka så med Nora än med Clara då jag trodde att sömnbristen, dagtröttheten och deghjärnan skulle vara för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar