lördag 29 januari 2011

Mjukstart

Idag har jag mjukstartat min tid borta från C. I 4 timmar har jag varit iväg på stan alldeles själv. Det är den längsta tiden som jag någonsin varit borta dagtid när Anders tagit hand om henne. Är det absurt? Den sista timmen fick jag nästan stålsätta mig för att inte åka hem men det kändes viktigt att hålla mig borta.
Hann spendera onödigt mycket pengar på kläder, smink och skor under tiden. Tog en underbart stillsam lunch i hamnen, drack chailatte, läste DV och kände mig allmänt fri. Vandrade långsamt på gatorna och lät solen leta sig in i mina ögonbottnar. Det var nästan nödvändigt för mig att komma bort en stund inser jag i efterhand. Det krävs inte så mycket för att känna livsandarna vakna till liv igen och man är tillbaka på banan. Just nu är jag det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar