lördag 11 februari 2012

Dyrt att bli äldre...

Vilken tur att pensionsåldern kanske kommer att höjas till 75 år för det är dyrt att bli äldre. Igår köpte jag för första gången i mitt liv en ansiktskräm för åldrad hy. En antirynkkräm rent ut sagt. Kändes lite främmande att botanisera bland krämerna på den sektionen kunde jag konstatera. Valde till slut en kräm som liksom de flesta andra lovar kanonresultat. Jag menar minskat rynkdjup med 51% enligt en vetenskaplig och publicerad studie från 2003. Det kan väl inte vara lurendrejeri?
Prisskillnaden mellan just denna kräm lämpad för 25+ respektive 35+ var nästan 40%. Eftersom jag råkar vara både 35+ och en lättlurad sate när det kommer till ting som dessa fick jag ju köpa det dyrare alternativet. Nu väntar min panna på mirakel, dvs 51% mirakel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar