torsdag 23 februari 2012

Välkommen till vår värld

Kan inte låta bli att känna mig blödig när jag denna morgon hör att kronprinsessan Victoria och Daniel har fått en dotter, en prinsessa. För några år sedan hade inte den här nyheten berört mig nämnvärt. Men nu är det annorlunda. Jag vet ju hur stort det är. Jag tänker tillbaka på när mina prinsessor föddes. Varma, små kroppar ihopkurade på mitt bröst. Mörka, mörka ögon som plirade. Små munnar som letade och deras perfekta, fantastiska små händer som grep om mina fingrar. Lukten, stämningen, känslorna. Det går inte att beskriva och just nu får Victoria och Daniel uppleva det här otroliga. Jag får en klump i magen och en varm tår letar sig fram i min ögonvrå.
Grattis lilla prinsessa till att just du kommit och välkommen till vår värld.

1 kommentar:

  1. Håller med. För ett par år sen hade man inte berörts alls på samma sätt.

    SvaraRadera