onsdag 18 augusti 2010

"Djurligt" här idag

Idag är det mycket djur här. Katten jagade en padda i trädgården, trots att vi försökte rädda den stackars paddan så fick hon nog tag i den för vi hörde hur den skrek. Det blev för mycket för mig så jag fick gå därifrån.
Hittade en fästing som bitit sig fast i övre fransraden på Claras öga. Hur sjutton får man bort en sådan? Jag har våndats hela förmiddagen och målat upp de värsta scenarion om hur sjuk hon ska bli. Tog sedan tjuren vid hornen, eller rättare sagt Anders höll fast tjuren och jag tog krypet. Det gick bra, hela fästingen lossnade och jag är glad igen. C duktig som alltid.
Och sist den här lilla igelkottsungen som nog irrat sig bort från sin familj... Hur jag ska hjälpa den har jag inte riktigt kommit på än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar