söndag 22 augusti 2010

Faddermiddag

Vi hade middag här igår. Jag stod för både förrätt och dessert vilket kan vara lite riskabelt med tanke på min bristfälliga matlagningsförmåga... Hummerceviche och vanilj- och marsalacassata med choklad gjorde jag. Det smakade faktiskt helt ok och mig veterligen lever gästerna fortfarande ;)
Kvällen innebar sen läggning för C, än senare läggning för oss. Trodde hon skulle ta sig en sovmorgon då men icke. Tidigare än vanligt började hon snacka med figurerna på sin vägg redo att möta dagen. Att sova länge på förmiddagen då? Nej, det kände hon inte heller för. Nu hoppas jag på vila under em istället.

2 kommentarer:

  1. Det låter ju jättegott! Och avancerat! Modigt gjort, tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  2. Camilla T: Eftersom jag är så kass på matlagning kvittar det om jag ger mig på något enkelt eller avancerat. Det är som ett lotteri och allt hänger på om jag har tur just den dagen. Denna dagen hade jag det :)

    SvaraRadera