tisdag 24 augusti 2010

Terminsstart

Jaha, då var höstterminen igång. Semestertider i all ära men jag gillar trots allt när vardagen återvänder.
Jag trodde i min enfald att jag skulle känna för att lämna föräldraledigheten och börja arbeta när C fyllt 1 år, ack så fel jag hade. Det här innebär att jag stannar hemma i 6 månader till sedan tar Anders över.
C ställer högre krav på sysselsättning nu det märks redan. Får nog skaffa lite mer regelbundna aktiviteter i veckorna under hösten så hon blir tillfredsställd.
Idag ska vi åka och hämta hennes första pass. Snart dags för resa.

6 kommentarer:

  1. Känner likadant. Vadå jobba?! Ja nu ska jag ju inte det heller, så jag har kanske fel inställning, men ändå.
    Resa? Var? Nyfiken!

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Det blev Mallorca till slut. Ingen barnvänlig charterresa, men jag hoppas vi ska kunna vila lite ändå... Fasar dock redan för 3 timmars flygresa med rastlös C. Några resetips, ni har ju varit iväg en del med V?

    SvaraRadera
  3. Åh, jag blev kär i Mallis när jag var där för första gången under graviditeten. Så himla mysigt!
    Fasar lite för resandet med V själv. Tidigare har jag ju ammat henne och hon somnat. Senast sov hon bara någon timme, men det är ju nästan halva resan, så det var tacksamt.
    Annars tycker jag att det funkat bra att ha någon ny leksak med sig som hon kan pyssla med en stund. V är helt inne på saker i burkar. Plocka i, sätta på lock, ta av lock, plocka ur. Osv...
    Bra också att bytas av mycket. Sätt er så ni kan komma ut i gången lätt. Vi har gjort så att jag haft V i sätet, sen när hon lessnat har Mats gått upp och gått fram och tillbaka i gången med henne. I BabyBjörn. Sen har vi börjat om.
    Tänker mig också att pysslig mat kan sysselsätta en stund. Små frukt- och grönsaksbitar hon kan pilla med, majskex som är nästan som sega och håller länge.
    Sen är det bara att tänka bort medpassagerarnas eventuella tankar om ens barn när hon skriker. Det är nästan det svåraste tycker jag... Fast V har varit väldigt bra att åka med hittills, bara en resa har varit lite gnällig.
    Lycka till och ha det så härligt!

    SvaraRadera
  4. Mikaela: Tack för tipsen! Visst är det medpassagerarna som gör att man bekymrar sig. Vet ju själv hur jobbigt jag kunde tycka det var när folk inte kunde "få tyst på " sina barn förut. Nu vet jag bättre...
    Lycka till med er nästa tripp oxå.

    SvaraRadera
  5. Förstår dig fullständigt att du inte vill börja jobba igen! Axel fyller snart fyra år och jag har fullständig panik över att tvingas lämna honom på dagis flera timmar (alltför många) på dagis varje dag from fredag. Gaaaah! Jag vill inte alls! Och jag ska ju inte ens jobba.

    Kul med resan! Det kommer säkert gå jättebra! Många små pilliga leksaker som tar tid att undersöka. Jag minns att jag hade med en liten tygpåse till Axel någon gång där det fanns en krita och ett papper, en ballong, en bil, en påsförslutare som man kunde öppna och stänga tusen gånger osv. Och fler olika små burkar med olika innehåll att äta.
    Hoppas ni får det härligt!

    SvaraRadera
  6. Camilla T: Tackar även för dina tips så klart.

    SvaraRadera