torsdag 5 augusti 2010

Flaggan i topp!


Idag fyller Clara 1 år! I ett helt år har jag fått njuta av henne och av att vara hennes mamma. Hon är född 12.10 så i skrivande stund var det exakt ett år sedan jag hade sista krystvärken. Sen kom hon. Vårt lilla mirakel. Stunden då hon tittade på mig med sina mörka, mörka underbara ögon första gången kommer jag aldrig att glömma. I den stunden visste jag att jag skulle göra allt för henne. En kärlek större än något annat slog emot mig då och lejonhonan i mig vaknade till liv. Den lejonhonan finns kvar ännu. Jag vakar över henne fortfarande. Till överdrift ibland. Jag vet det, men det är en instinkt jag inte riktigt själv kan styra över. Det bara är så. Jag vill skydda henne. Så länge jag har förmågan kommer jag att göra det - skydda henne.
"Lejonhonan" må vara besvärande för omgivningen men det är mitt barn och mitt barn hade överlevt på savannen.
Snart är det kalas!

2 kommentarer:

  1. Lejonhonor är vi allihopa... Hoppas ni hade ett härligt kalas och kanske grät du (som jag) en skvätt över att din lilla bebis nu är en tjej! Kramar

    SvaraRadera
  2. Maria: Kalaset blev toppen och C verkade nöjd. Kram

    SvaraRadera