måndag 18 oktober 2010

Nu har jag fått nog!

Mina nätter kunde som bekant varit lugnare, men sedan kylan kom är det till större delen katternas fel. Jag är uppe 2-4 ggr per natt enbart för att släppa ut de där varelserna. 2-4 ggr är 2-4 ggr för mycket! Köpte en kattlucka för länge sedan som blivit liggande för att vi inte har någon lämplig dörr att sätta den i. Ytterdörren har tydligen något metallskikt som gjort att min lättja tagit överhanden och kattluckan har förblivit oinstallerad. Nu har jag fått nog. Jag tänker borra, såga och skruva i den där dörren tills mina fingrar blöder om det är vad som ska till. Kattluckan ska på plats för jag ska sova nu. Måste fixa rätta verktygen och kolla sparkontot utifall det blir totalt misslyckat. Vad kan en ny ytterdörr kosta?

2 kommentarer:

  1. En ny ytterdörr kostar antagligen mer än att ringa en hantverkare som kommer och sågar till luckan...? Och dessutom kan han få blödande fingrar istället! ;-)

    SvaraRadera
  2. Camilla: Tack för omtanken, men jag kunde inte låta bli. När jag väl bestämt mig för något så ska det oftast gå snabbt. Hantverkare är ju inte kända för sin snabbhet direkt ;)

    SvaraRadera