tisdag 5 oktober 2010

Projekt Sömn

Länge sedan jag skrev om projekt sömn. Finns en anledning. Har inget uppmuntrande att skriva och jag är för trött för att vilja tänka på det. Nattsömnen är i regel kass härhemma fortfarande. Om den mot förmodan inte är det en natt eller möjligtvis två och jag dessutom skulle råka berätta det för någon så slår det tillbaka direkt och vi är tillbaka i sörjan igen. Är därmed övertygad om att man faktiskt kan jinxa saker därför pratar jag helst inte om våra nätter. Får sluta att dryfta det överhuvudtaget hädanefter. Kanske är det då det vänder...

4 kommentarer:

  1. Usch, era stackare. Det var ju först när Molly var ett år som vi sov vår första hela natt så jag vet hur det kan vara.

    Molly skulle kanske prata lite med Clara och förklara att det man nu faktiskt kan sova på nätterna och att det tom är skönt...

    SvaraRadera
  2. Maria: Om det hjälper så är det hjärtligt välkommet!! Go Molly ;)

    SvaraRadera
  3. Ja det där med sömn är utmattande. Vi hade ju tack och lov en skön sommar med sova-hela-natten-nätter, men är nu tillbaka i vakna-ett-par-gånger-om-natten-nätter.
    Hoppas på snar bättring för er del!
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Mikaela: Det vänder säkert snart igen för er. Brukar väl vara lite extra krångligt med sömnen kring 12-13 månaders ålder.
    Till din tröst är vakna-ett-par-gånger-om-natten bra nätter här...
    Kram

    SvaraRadera