måndag 26 juli 2010

Barnvaktspremiär?

Ikväll kan vara kvällen då Clara har barnvakt en längre stund utan sina föräldrar. Kanske inte ens borde klassas som en längre stund. Jag snackar max 3 timmar. Barnvakterna består i Claras mormor och morfar. Anledning? Restaurangbesök. Får se om det blir av. Hade väl aldrig i min vildaste fantasi trott att mitt barn vid snart 1-års ålder inte skulle ha varit passad både härs och tvärs. Det fanns inte på min karta att JAG av alla människor skulle hönsa på detta vis, men så blev det visst...

3 kommentarer:

  1. Hur gick det? Hoppas att ni gick ut och hade en mysig kväll! Vi har kammat Molly till sin farmor några timmar på dagtid och det har gått bra för oss alla;). Däremot har inte heller vi haft "kvällsbarnvakt" ännu och på lördag blir hon 1! Trodde precis som du inte heller att jag skulle vara så harig...

    SvaraRadera
  2. Inte här heller! Och det är ändå andra barnet... Och Axel har bara sovit ensam hos mormor och morfar en enda gång på fyra år.
    Igår fick ialla fall farmor passa båda barnen under drygt två timmar på dagtid. Kändes bra och det hade gått bra. Det kan gärna få hända igen. :-)

    SvaraRadera
  3. Maria: Det gick jättebra men denna gången var vi tillbaka innan hon skulle läggas. Mesig som man är börjas det försiktigt;) Snart får det bli en längre kväll.
    Camilla: Oj då, så skönt för där ligger jag ju i lä! ;) Visst är det en skön avlastning som man borde ta vara på lite bättre. Kanske lättare för er nu om ni är närmare farföräldrarna?

    SvaraRadera