lördag 24 juli 2010

Utehetsen

En sak som kan vara lite jobbig med sommaren, eller rättare sagt som JAG tycker kan vara lite jobbig med sommaren är denna utehets. Så fort det är sol måste man vara ute. Jag tycker jättemycket om sol och värme, men ibland vill jag bara vara inne och ta det lugnt även om det är sol ute. Oförståeligt för vissa. Att följa alla varningsföreskrifter och försöka hålla C ifrån direkt solljus när vi är ute är ju en lögn. Varje tur ute innebär alltså en kamp med solkräm, en kamp med solhatt, en jakt för att hålla henne i skuggan i möjligaste mån. Inte särskilt avkopplande, inte som förr när jag tog min handduk gick till stranden och låg där. Det är väl klart att jag är ute för att det är så himla skönt och Clara älskar det men känslan av att jag MÅSTE kan irritera mig. Liksom att man MÅSTE äta ute bara för att man kan. Att man sitter i filtar och har snålblåst i frillan spelar absolut ingen roll, i Sverige äter man ute om man kan. Inget snack. Knasigt tycker jag. Idag är det ingen sol och jag njuter inomhus utan dåligt samvete. Eller det har jag nog förresten, för visst kan man vara ute det regnar ju inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar