söndag 4 juli 2010

Jag är i chock!

Klockan är 09.30 och lilla C sover fortfarande!!!! Har kollat så hon andas. Själv blev jag väckt av telefonen klockan 09. Även det är ju galet nuförtiden. Om vi haft en helvetesnatt? Nej, inte alls. Vi hade däremot en mysig dag hos Claras mormor och morfar igår och det var full fart på C hela tiden. Jag menar verkligen hela tiden så hon kan ju helt enkelt vara trött. Om jag hade varit hon hade jag varit det. Förresten. Om jag hade varit jag, vilket jag ju är, hade jag blivit trött bara av att se på henne när hon for rundor. Och det blev jag. Trött alltså. Hur trött borde då inte hon vara? Hon som faktiskt är hon. Eller nåt... Ska nog dricka mitt morgonkaffe istället. Det blir i lugn och ro för första gången på 11 månader tror jag. Hör till och med fåglarna kvittra. Känns ju väldigt, väldigt konstigt det här.

2 kommentarer:

  1. Och på en härligt solig söndagsmorgon dessutom. Vilken fullträff!
    Har märkt att Vera sover mer om dagarna nu när det är så varmt, så kanske värme i kombination med släktståhej gjorde att det var dags för sovmorgon! Hoppas du njöt i fulla drag och att resten av dagen varit finfin!

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Ja, värmen gör säkert sitt till. Hur konstigt det än kändes så var det ju verkligen lyx och jag. Resten av dagen blev en aning förskjuten men hur bra som helst!

    SvaraRadera