torsdag 12 januari 2012

Att känna efter

Det är lätt att känna efter liiite för mycket när man har någon i sin närhet med magsjuka.
Undrar om jag inte mår lite illa ändå? Knep det inte lite onormalt i magen nu? Sådär tunn saliv brukar jag väl inte ha? Var det min mage som mullrade så?
Jag minns för ungefär ett år sedan då vi också var magsjuka. Jag var gravid med Nora och hade en hyfsat stor mage som tog plats vid toalettstolen där jag stod framåtböjd minns jag. Det gjorde väldigt ont i stora magen när jag ulkade och jag tänkte såklart på bebbo därinne. Ingen fara med vinterkräksjuka för gravida, men jag grubblade ändå. Som man gör. Den faktorn slipper jag bekymra mig för idag. Men när jag tänker vidare så är det nog enklare att hantera stor mage vid toaletten och ett magsjukt barn än två magsjuka barn och mindre mage. Lite som pest eller kolera?
Allvarligt, jag tror nog att Calici bor i mig nu. Måste gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar