torsdag 5 januari 2012

Lite kaotiskt

Ibland kan det bli lite kaotiskt när Systrarna Bus bestämmer sig för att göra skäl för namnet.
C är tokig i att klättra. På allt. Hon brukar vara skicklig och så försiktig som nöden kräver men idag lyckades hon med konststycket att falla baklänges i golvet två gånger. Från möbler. Första fallet satt jag med händerna fulla av N och hann inte fram, vid andra fallet satt jag alldeles bredvid men den fallande furan föll för snabbt för att låta sig fångas. Andra gången lyckades hon dessutom volta in i granen och dra lillasyrran med sig i fallet. Panik. Det gick tack och lov bra och ingen skada skedd men hua så rädd jag blev.
När vi torkat alla tårar skulle N sova och lades i sin säng. Efter en kort stund hör C och jag några ljud från sovrummet. Där inne står en lycklig liten N halvt hängandes över sängkanten och har fått tag i några grejer på en byrå bredvid spjälsängen som hon öst ner på golvet. Första gången hon ställer sig upp i sängen. Behöver nog inte tillägga att jag har sänkt madrassen nu va?
Som den lejonhona jag blivit och är har jag lätt att kritisera den som inte vakar tillräckligt bra över mina flickor. Idag konstaterar jag att missar kan hända även den bästa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar