lördag 7 januari 2012

Listan 2011

Hittade en lista, here you go.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
- Födde Nora

Höll du några av dina nyårslöften?
- Hade inga så det var lätt

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
- Japp

Dog någon som stod dig nära?
- Jag svarar med tacksamhet nej på den frågan

Vilka länder besökte du?
- Inget mer exotiskt än jobbet i Danmark pga graviditeten och senare liten bebis

Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
- Sömn

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
- 28 maj när Nora föddes

Vad var din största framgång 2011?
- Måste väl ändå vara att jag tryckte ut det där lilla knyttet utan komplikationer och blev tvåbarnsmor

Största misstaget?
- Kanske inte så mycket misstag som ånger, men att jag inte åkte iväg på en resa ensam med Clara innan magen blev för stor och syskonet kom

Har du varit sjuk eller skadat dig?
- Nej

Bästa köpet?
- Min älskade bil

Vad spenderade du mest pengar på?
- Min bil

Gjorde någonting dig riktigt glad?
- Jag blir riktigt glad varje gång jag ser min fina lilla familj

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
- "Välkommen in" Veronica Maggio och Maroon 5s' "Moves like Jagger"

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
- Gladare

Vad önskar du att du gjort mer?
- Sovit

Vad önskar du att du gjort mindre?
- Varit vaken

Hur tillbringade du julen?
- Med familjen

Blev du kär i år?
- Lika kär som alltid

Läste du någon bra bok under 2011?
- Läste ganska mycket, bland annat en bra bok av Louise Boije af Gennäs "Högre än alla himlar". En bok om nära vänskap och djup kärlek mot bakgrund av de senaste årens dramatiska händelser i Sverige och världen. Första boken i en trilogi och jag väntar ivrigt på nästa del.

Favoritprogram på TV?
- Alla typer av förlossningsskildringar på tv har trollbundit mig under 2011, På Spåret, Pan Am

Största musikaliska upptäckten?
- Framstår ju som helt tappad nu, men jag insåg hur bra Cornelis W var

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
- Stora pärlörhängen och en Pelle Vävare morgonrock

Något du önskade dig men inte fick?
- Bose Wave music System

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
- Ville inte fira stort så det blev ett tårtkalas i all enkelhet.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
- Ett större hus precis där vi bor

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
- Extremt bekväm, extremt funktionell, extremt tråkig, extremt "tältig", extremt amningsvänlig

Vad fick dig att må bra?
- Mina flickors välmående

Vilken kändis var du mest sugen på?
- Inser att jag blivit för gammal för sånt

Vem saknade du?
- Kanske mitt eget, piggare Jag som har lite mer lust att hitta på saker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar