lördag 7 januari 2012

Tråkigt lite roligare

Idag blev den där joggingturen äntligen av. Innan man tränat upp sig så pass att det faktiskt bara är skönt att jogga tackar jag min lyckliga stjärna för att det finns tekniska prylar under min skosula som gör det tråkiga lite roligare. Sen hör jag till den skaran som alltid kommer tycka att jogging är ganska långtråkigt och då är det kul med lite peptalk och statistik under tiden. Utan tvekan är det den mest lättillgängliga motionsformen för mig just nu. På med pjucksen och kör bara.


Måste ändå säga att det gick över förväntan med tanke på att det var tre år sedan sist. TRE år, sanslöst!!!
Nåväl, med musik i lurarna och regn i mitt ansikte joggade jag faktiskt omkring nynnades med ett leende på läpparna. Inser att jag måste sett smått galen ut, men kroppen kändes bra. Tempot hyfsat, återhämtningstid hyfsad, kommande träningsvärk troligtvis inte så hyfsad.
Endorfiner is the shit!

6 kommentarer:

  1. Du är duktig!
    Ps. Hur går det med trappan?

    SvaraRadera
  2. Sara: Tack, känns lite duktigt faktiskt även om det värker en aning i benen idag;)
    Trappan ja, har inte gett mig på trappstegen än, men "spjälorna" på ovanvåningen är färdiga och det ser snyggt ut.

    SvaraRadera
  3. Mikaela: Tack för pepp! Idag har träningsvärken lagt sig så kanske, kanske beger jag mig ut en tur idag också.

    SvaraRadera
  4. Mikaela. Hihi, svek tyvärr Nike igår... Får man skylla på regn och halvstorm?;)

    SvaraRadera