måndag 30 januari 2012

Figursydd resa tack

Många är gångerna då vi bestämt oss för att resa iväg på semester någonstans. Just detta någonstans är problemet. Jag kan ägna otaliga timmar framför datorn och leta resor men kommer aldrig fram till något. Utbudet är så enormt och det finns ingen chans för mig att kunna välja. Hur ska man veta att det blir tillräckligt bra liksom? Oftast kan vi komma fram till ett resmål åtminstone, då har man ju trots allt begränsat sig lite, men när sökningen, som idag utgår från resmål: världen då blir det genast lite knivigt. Jag gör som vanligt sitter och kollar lite här och lite där. Betraktar fina bilder på varma miljöer, soldränkta stränder och hav. Längtar mig bort. Som vanligt blir det inget boka av. Stänger ner eländet och inser att troligtvis inte heller denna resan kommer att bli av.
Finns det något ställe som kan figursy en resa? Jag vill kunna välja precis vad jag vill ha och få det. Bara knappa in exakt vad jag är ute efter och pling så är det klart! Slippa bli besviken, bara nöjd.
Typ: Värme, lyxigt, lägenhet, inget stort lägenhets- eller hotellkomplex, ingen störande trafik, nära strand, liten strand, ingen trängsel på stranden, gärna bungalow, kanske mitt på stranden, kanske en barnpool (kanske inte?), absolut havsutsikt för kvällsstämning, inte så lång flygresa, definitivt inte lång transfer, god mat, mysiga restauranger, barnvagnsvänligt, barnbensvänligt, inga jippon, ingen kvällsunderhållning, nära till matbutik, nära till någon typ av centrum men inte mitt i, lugnt, avkopplande, skönt och naturligtvis vackert. Ska det vara så himla svårt?
Låter ju nästan som hemma bortsett från värmen och restaurangerna då;)

2 kommentarer:

  1. Säg till när du hittar det, för vi letar efter detsamma. Letar, sa till den milda grad, att att det brukar sluta med att vi struntar i hela resan.

    SvaraRadera
  2. Camilla T: Visst är det hopplöst?! Hittar du så säg till, hittar jag så säger jag till -deal?

    SvaraRadera