fredag 27 januari 2012

Fisk på burk smakar urk!

Clara fick till att börja med ganska mycket burkmat när hon var liten. Jag begrep helt enkelt inte hur lätt det var att göra egen barnmat. När förträfflige Anders upplyste mig var valet inte svårt. Jag fick full kontroll över vad jag stoppade i mitt barn och det var ju så betydligt mycket godare. Med Nora har jag nästan uteslutande lagat egen mat av samma anledning. Jag vill veta vad jag stoppar i mitt barn och smaken (och lukten) blir så ohyggligt mycket bättre. Ibland när man är i tidsnöd eller på språng är det trots allt smidigt att ta till en burk. Idag blev det så. "Lilla laxgrytan" låter ju bra tänkte jag och värmde upp anrättningen. Nora svalde snällt några tuggor sen var det tvärstopp. Inte undra på, den här maten luktade inte bara äckelpäckel den smakade detsamma. Jag hade aldrig ätit det där. Slängde ut allt och förbannade mig själv att jag inte satt igång med maten i tid så hon sluppit eländet. Eftersom jag inte har en massa burkmat på lager fick lunchen bli gröt med frukt istället. Slarvigt morsan...

2 kommentarer:

  1. Billys Panpizza eller Gorbys är andra utmärkta färdigrätter att ta till i tidsnöd eller då man är på språng...

    SvaraRadera
  2. Gordon: Förvisso, men mixer är så besvärligt att få plats med i handväskan ;)

    SvaraRadera