tisdag 26 januari 2010

Flaskpost


Något som i det stora hela är en liten skitsak irriterar mig idag. Har varit och köpt Claras första nappflaska inför vällingintroduktionen som troligtvis äger rum på 6-månaders dagen i nästa vecka. Blåbär som jag är tar jag en nappflaska märkt 6m+. Verkar logiskt eller hur? Bebis - 6 månader, nappflaska - 6 månader... Ingen annan märkning går att finna än just denna. Åker hem, öppnar förpackningen och inuti flaskan som på en sketen flaskpost ligger det ett hoprullat papper med en beskrivning på vad nämnda 6m+ innebär. Snabbt flöde-fullkornsvälling!!! För h-e!! Läser vidare på övriga modeller: 3m+, långsamt till normalt flöde för ersättningar, välling. Vilka idioter har hittat på det här? Om jag ska ge vanlig välling till en vanlig bebis i vanlig takt så ska jag tydligen förstå att inte köpa utrustning enligt märkta åldersanvisning?! Och om man nu ska envisas med att trycka in den fula beskrivningen inuti i flaskan (som förresten är svår att få ut med normala fingrar) så kan man väl åtminstone vända den med texten utåt så man kan läsa INNAN man köper. Svårt??? Sketna j-a flaskpost.

2 kommentarer:

  1. Ja det hade irriterat mig med!!! Verkar ju idiotiskt att sätta anvisningen INNE i paketet.

    Angående flaskor och olika stora hål så kan jag ju berätta vad vi har haft för oss... Vi brukar använda oss av flaskan som kom med bröstpumpen och har alltid tyckt att den funkar bra. Vi använde därför den även till vällingen och tyckte det var konstigt att Molly inte fick i sig något och trodde hon inte ville ha vällingen. Ja tills vi upptäckte att hålet i flaskan var så litet att vällingen inte kunde passera. Skämdes en hel del då och bytte direkt till en flaska med bättre flöde...

    SvaraRadera
  2. Maria: Haha, ja man kan inte vara på topp alltid. Vi skyller som vanligt på amningshjärnan, eller hur?;)

    SvaraRadera