måndag 11 januari 2010

Saxofonen


Jag vill ha en saxofon. Har alltid älskat saxofoner och det är ett instrument jag vill behärska. Var väldigt, väldigt nära att börja ta lektioner en gång. Hade inhandlat notböcker och fixat lärare men det blev aldrig något av. Synd, kan jag tycka idag.
Min ambition är att jag ska spela på mina instrument och bli riktigt duktig. För min egen skull, för att det är kul. Har en del instrument som nog samlar alltför mycket damm, men en dag... I min enfald trodde jag att jag skulle ha tid för det där när jag var föräldraledig. Ack så fel jag hade. När hon sover kan jag ju inte öva på några instrument och när hon är vaken så orkar hon bara lyssna en ort stund sedan tröttnar hon. Men drömma får man och nu drömmer jag om en fin saxofon! Om inte annat så får den väl bli en prydnad i hemmet för det är onekligen ett vackert instrument.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar