torsdag 21 januari 2010

Projekt Sömn

Projekt Sömn går sådär. Inte helt lätt att ändra hennes dygnsrytm men hon sover lugnare på nätterna åtminstone. Vi lyckades få henne i säng vid 21 flera kvällar genom att skippa 19-luren men igår sabbade vi allt... Hon hade inte sovit så mycket på dagen så vid 19 gav jag efter och lät henne sova 45 minuter. Det var lögn att få henne att sova på kvällen sen. Hon var vaken till kl 23. Hon var på gott humör så länge vi inte försökte få henne att sova så till slut fick hon bestämma själv. Jag var trött så hon låg bredvid mig i vår säng och lekte medan jag låg och läste. Tänkte att hon skulle somna där, få mat omkring 24-tiden och sen i egen säng. Inte förrän klockan var 04 var hon hungrig och jag kunde lägga henne i egen säng. Då hade jag legat som en skrynklig strumpa halvt utanför sängen så det långa matuppehållet gjorde dessvärre inte någon stor nytta för min sömn... Hon fick mat och somnade nöjd om i sin säng till kl 07. Då var det mat igen och sen sov vi till 09. En helt ok natt när hon väl somnat, men synd att jag låg så illa att min sömn ändå blev kass. Ikväll ska vi på födelsedagskalas och jag ser ännu en sen nattning framför mig, tyvärr.
Jag har även en teori när det gäller gröten. Tycker hon är svårare att natta när hon fått gröt sent på kvällen (typ 19.30) vilket sabbar min plan en aning. Får testa att ge henne gröten tidigare och utvärdera.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar