tisdag 19 januari 2010

Jag har gjort det igen...


... impulshandlat. Jag skulle köpa nytt tyg till gardiner och gick då förbi den här omlottklänningen från frk. Jag tänkte faktiskt igenom det lite. Omlottklänningar brukar ju i regel sitta ganska snyggt. Amningsvänligt. Kan användas med kort ärm eller med kofta över. Om det ska vara dressat men ändå relaxed så går det att köra med en kavaj över. Svarta stövlar, converse, boots. Ja, ni ser att jag tänkte, men provade då inte. Idag heller. Jag var övertygad om att det inte kunde gå fel. Det kunde det. Den är för stor, "skärpen" runt midjan för långa, längden är konstig, urringningen för mycket, ryggen blir ful. Jag slutar där. Det blev inte bra. Gardintyget blev däremot mera lyckat och tur var väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar