tisdag 11 maj 2010

Det finns ett hus

Det finns ett hus nära oss. Åt rätt håll, närmare havet. Det är ett hus som var till salu för några år sedan men då tyckte vi inte att det var så aktuellt. I efterhand har vi ibland gått förbi det där huset och undrat hur det kunde ha blivit.
I huset finns ett hemmakontor med guldutsikt över Öresund. Där skulle jag hemskt gärna sitta och arbeta. Där finns stora panoramafönster med samma, vackra utsikt. Där finns en stor uppfart (lite konstigt kanske, men jag gillar just det). Det är ett ganska fint hus. Som vi inte brydde oss om att kolla upp. Då.
Idag när jag promenerade förbi det här huset med Clara såg jag en bil från en av de större mäklarfirmorna på uppfarten. Vad betyder det här? Ska det säljas igen? Är det dags för oss nu? Ännu finns det inte ute på nätet men jag hoppas, hoppas. Lite spännande faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Ah, så kul! Men ring mäklarfirman och fråga! Säljaren kanske gärna vill slippa styling, fotografering och visningar så ni får förtur?!?!

    SvaraRadera
  2. Vi har redan ringt och huset ska ut till försäljning, men mäklaren som hade hand om objektet fick vi inte tag på idag.

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande! Och vilken tur att du fixat hallen så ert redan är fix färdigt att säljas! ;) Väntar otåligt på fortsättningen!

    SvaraRadera
  4. Åh så spännande. Tänkte komma med samma tips som Camilla och jag hoppas att ni får tag på mäklarna och kan få till en deal innan det går ut offentligt. Håller tummarna för att det blir ert (om det motsvarar förväntningarna dvs).

    SvaraRadera