torsdag 6 maj 2010

Var gör folk av sina prylar?

Var gör folk av sina prylar? Jag kan gå och plocka i all oändlighet här hemma för att försöka få undan alla prylar som ligger framme och ändå får jag inte undan hälften av allt jag skulle önska. Undrar då över de hem man besöker som inte har en enda överflödig pinal framme. Var gör de av prylarna? Har de ett extra rum att knöka in allt i? Slänger de? Leasar ett förråd? För prylarna måste ju finnas även där. Det är underbart att vara i hem som inte är plottriga eller fulla med prylar överallt. Jag vill ha det så men hur ska det gå till? Vi har ont om förvaringsutrymme men det är vi väl inte ensamma om tänker jag. Det måste vara så att man ska slänga allt som inte används. Jag har förut haft väldigt svårt att slänga saker. Blev alltför sentimental när någon liten grej skulle behöva flytta ut. Så är jag inte längre. Kanske för att Anders numera tagit den rollen. Är det ofta så? För att det ska bli plus minus noll finns det en som sparar och en som slänger? Tror minussidan måste ta övertaget här en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar