lördag 1 maj 2010

Ska det börjas i tid?


Nej, det ska inte börjas i tid. Claras första mobiltelefon. Jag är egentligen emot det här att barn ska ha mobil tidigt, men detta är en leksak vilket jag tycker rättfärdigar mitt inköp. Sen kan det ju vara så att jag får tänka om. Att barnen har mobil innebär ju också att man som förälder kan få tag på dem lättare (om de inte är tonåringar och stänger av telefonen när päronen ringer vill säga...). Den tiden den sorgen. Just nu är det ett försök att få Clara att låta bli övriga mobiler och hemtelefoner här vilka är hett eftertraktade. Sannolikt helt misslyckat men vi får väl se.

2 kommentarer:

  1. Åh där är jag också. Eller var. Där barn inte har mobiltelefon hur tidigt som helst. Men som leksak, tänkte jag sen. Men alla jag hittat är från 1 år eller mer. Vera vill ju verkligen pilla med sådant, så why not! Var hittade du den där rosa fina?

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Denna är från 3 månader och är av märket BabyBaby. Har aldrig hört talas om det märket förut och den är köpt på Coop Forum av alla ställen...

    SvaraRadera