onsdag 5 maj 2010

Tacksamhet


Vandrade med Clara genom en vacker kyrkogård i Lund idag. Man påminns om livets skörhet där. Det gör mig tacksam. Tacksam över allt jag har och hur fint livet faktiskt är. Varför är det så lätt att glömma bort det? Istället hänger man upp sig på ting som egentligen spelar oerhört liten roll i det stora hela.
Förr skrev jag tacksamhetsdagbok. Det innebar att jag varje dag skulle skriva ner fem saker jag var tacksam för den dagen. Kunde vara vad som helst från de mest banala saker, som att det finns sötsaker till saker som har betydligt större impact i livet. Kanske dags att ta upp det igen. Idén är inte så dum för man tvingas verkligen tänka efter. Varje dag.
En sak glömmer jag faktiskt inte bort att vara tacksam över. Clara. Varenda dag är jag så oerhört tacksam att hon finns här hos oss. Fina, fina som blir 9 månader idag.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS till fina Clara på 9-månaders dagen!!!

    Inte dumt alls med tacksamhetsbok, borde verkligen göra det. Tyckte att det var lite komiskt att vi båda har promenerat på kyrkogårdar idag;). Måste vara ett bra ställe att få insikter på! KRAM

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett ställe att få insikter på! Kram

    SvaraRadera