fredag 28 maj 2010

Fram med "skämskudden"

Jag såg som så många andra Eurovisionsemifinalen igår. Vilka skitbidrag rent ut sagt. Jag fick ta fram skämskudden. Dåliga sångerskor/sångare, tråkiga, okänsliga framförande, dåliga texter för att inte tala om de engelska uttalen! Jag påstår verkligen inte att jag någon expert på att snacka engelska men att apricot inte uttalas "epprickett" tror jag att jag har rätt i. Där var ett annat ord jag hängde upp mig på. I någon dålig refräng skrålades det vad som skulle vara because men såhär "beckass", "beckaaaass". Minns inte resten men skulle tippa att fortsatte med "aj lövv juuuuu!" för allt var så förutsägbart. Den här frasen då - "you set me on fire, you are my desire"?!! Originellt? Nej fy vilken katastrof! Jag tror att intresset för den här tävlingen kommer att dö ut för västeuropéer. Hela tävlingen består ju nu av långhåriga, spinkiga, grymt spacklade sångerskor med glittriga- alternativt skinnfodral som åmar sig på scenen i något som mer liknar försök att komma undan en smärtsam förstoppning än dans. Framtoning på gränsen till vad som skulle passa bättre i ett HELT annat sammanhang i mitt tycke. Att de inte kan sjunga heller spelar tydligen ingen roll. Jag kommer inte att titta på finalen imorgon den saken är säker!
I övrigt står mormor och morfar på schemat idag. Hade planerat för en utedag i solsken men där gick jag bet för det regnar - igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar