måndag 31 maj 2010

Nätauktion

För första gången är jag intresserad av att köpa något på en nätauktion. Har ju tidigare nämnt Anders nästintill sjukliga besatthet av att köpa saker på nätauktioner vilket gjort mig väldigt anti. Men idag finns det då något som jag vill ha. Inget komplicerat eller exklusivt på något sätt men ändå. Det som gör att jag tvekar är att fraktkostnaden inte framgår. Jag får ett pris för frakten inom Sverige, men vad hjälper det när varan ska skickas från Korea? Vill inte gärna sitta här med en garantilös vara som kostar mer i frakt än varan självt.

2 kommentarer:

  1. Men maila och fråga såklart! Och buda! Jag har handlat massor på nätauktion. Ibland är det bra, ibland inte. Men oftast faktiskt.
    Vad är det du har ögonen på? Är det på Ebay? De säljarna brukar vara bussnabba på att svara.
    Lycka till och happy bidding! ;o)

    SvaraRadera
  2. Mikaela: Det är på Tradera. Har inget konto där än varför det kändes lite omständigt att maila frågan... Hur lat får man bli eller? ;)
    Får se hur jag gör och om jag vågar ta klivet över på andra sidan.

    SvaraRadera