tisdag 1 juni 2010

& regnet det bara öser ner

Så vad göra när man inte vill gå ut? Mitt nyfödda "husmorsjag" tänker såklart att det är en utmärkt dag för att laga lite mat åt C. Bebis och jag drog således till mataffären och inhandlade lite råvaror. Idag lagas det mellis i form av fruktris med kokosmjölk och kanel samt det vi felaktigt kallar "Första måltiden" som består av nötfärs, morot, jordärtskocka, rotselleri, potatis, lök och timjan. Hade tänkt göra bebisplättar (som C älskar) och rosenbröd också men nu måste jag först vila lite. Bevvan har ju börjat om på tv4 och C sover. Kanske jag hinner med lite mammalyx innan hon slår upp de mörkbruna igen?

4 kommentarer:

  1. Ett sånt sammanträffande, här ska det göras bebisplättar idag. Ja om lilla sjuklingen nånsin vaknar. Hon har legat på min mage och sovit i tre timmar nu så det har blivit både film och Bevvan för mig. Inte ofta man "hinner" med sånt;). Kram

    SvaraRadera
  2. Maria: Även om det är synd om lilla Molly så är det ju skönt för mamma att få samla lite krafter. Kram

    SvaraRadera
  3. Ett till sammanträffande. Jag bloggade om mellis och klickade sen hit och läste om mellis! Hur gör du fruktriset? Jag behöver nya tips till min stillastående hjärna!

    SvaraRadera