fredag 11 juni 2010

Vad är väl en bal på slottet

Jaha, vad är väl en bal på slottet... Nu sitter jag här hemma i min vakna ensamhet och missar en brakfest. Det är ett annorlunda liv nu kan jag lugnt påstå.
Lilla C har somnat fullkomligt slut av alla intryck från dagen. Brukar bli stökiga nätter då när hon upplevt mycket nytt på dagen, men vi får väl se. För första gången på månader accepterade hon välling nu på kvällen. Gröten tvärvägrades på festen så därför provade jag istället välling när vi kom hem. Tänkte att det skulle vara lättare för henne att varva ner i en säng tillsammans med mig och vällingen. Och det gick. Önskar att det var en rutin som gick hem även i fortsättningen för det var mysigt för oss båda. Eller, för den som nu lägger henne.
Nu ska jag lyxa. Hopp i säng och zappa på tv'n. Hur ofta händer det nuförtiden?

4 kommentarer:

  1. Jag är inte heller på balen på slottet. Jag sitter ensam hemma (eller ensam och ensam förresten, jag har ju två sovande barn i sina sängar) och firar bröllopsdag. För mig själv. Visst låter det sorgligt!? ;-)

    SvaraRadera
  2. Camilla T: Faktiskt mer synd om dig måste jag säga. Stackars Askungen ;)

    SvaraRadera
  3. Fast rätt härligt med en kväll själv i soffan. Hoppas nu C sov gott i natt och hoppas vällingen går hem ikväll igen. Vera har, peppar peppar, börjat med vällingen igen. Plötsligt en dag funkade det. Nu slukar hon 2 dl i ett nafs. Och ammar lite på det! Fast det blir väldigt lite efter all den vällingen så nu undrar jag om det inte är slutammat snart. Hur har du gjort?
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Mikaela: Det blev en riktigt mysig och lugn kväll för mig och så bra jag mådde imorse när jag åkte och köpte frukostbullar!
    På sin 10-månadersdag slutade C att amma (för 1 vecka sedan idag). Inget som planerats, det blev bara så. Hon ammades bara på natten den sista tiden. Till slut åt hon så lite per gång och bara varannan natt att det kändes rätt att lägga ner. Passade bra för oss båda så tror jag.
    Kram!

    SvaraRadera